tirsdag 2. mars 2010

Jossa tar mote til seg....

Jossa foran en symaskin var for en liten stund siden utenkelig.... siden 1990 har jeg hatt symaskin-skrekk takket være formingslærerinnen, fru Eide, som i 8.klasse omtrent sendte meg ut på gangen da hun sa jeg var elendig på (monsteret av en ) symaskin og knapt klarte å tre i den.....

Da jeg i februar i år ble "dratt" med på mitt første sykurs av en venninne, ble nok litt av skrekken borte....jeg turte riktignok ikke å ta med meg symaskinen i frykt for å bli ledd av foran erfarne sydamer, som satt trygge bak sine Janomer, Pfaffer og Singer-maskiner.....
Til min store overraskelse fantes det ikke slike sydamer på 
her fantes det symaskiner fra alle tiår....Jossa var så heldig å få låne en proff Janome-maskin av Lillestatsjon og resultatet etter endt sykurs ble disse

Etter sykurset gikk Jossa noen dager i tenkeboksen, mannet seg opp og spurte Jossamannen pent om å få lov til å kjøpe seg denne:
For husfredens skyld svarte Jossamannen JA.....
( riktignok ikke en den dyreste og flotteste maskinen på markedet, men siden Jossa foreløpig kun kan sy rette sømmer holder den i lange baner ;-)

I går så Jossa`s første Tilda lyset på syrommet....♥

sammen med noen lommetørkleholdere.....

Ha en fin tirsdag

2 kommentarer:

aase sa...

Oj oj oj du, se her ja, dette går unna!! Gratulerer med ny maskin og med noen lekre produkter ja!! Den Tilda så jo bare helskjønn ut!! Du behøver altså ikke kjøpe dette på Ebay nei....Blir du med på møte i Lier quilten på onsdag den 10....har tenkt å melde meg inn jeg....

@afjo72 sa...

Wow, så gøy!! Fantastisk hva du har tryllet frem altså - jeg er virkelig imponert. Blir gøy å følge med videre nå da :o))